Czym jest reklama zewnętrzna? Reklama zewnętrzna to typ reklamy, który cieszy się ogromną popularnością. Jest ona uważana za bardzo skuteczną, dlatego ma tak częste zastosowanie. Jej nazwa pochodzi z języka angielskiego od zwrotów „outdoor” oraz „out of home”. Co dokładnie wyróżnia reklamę zewnętrzną? Przede wszystkim to, iż przekaz zamieszczany jest poza domem potencjalnych konsumentów. Treść reklamowa ma docierać do odbiorcy wtedy, gdy nie jest on w miejscu swojego zamieszkania, tylko w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej.
Reklama zewnętrzna – definicja

Reklama zewnętrzna to rodzaj marketingowego przekazu, który ma za zadanie docierać do klientów poza miejscem ich zamieszkania. Z tego względu nazywa się ją czasami reklamą „outdoorową”. Wszyscy eksperci od marketingu zwracają uwagę na fakt, iż jedną z najważniejszych zalet reklamy zewnętrznej jest fakt, iż jej przekaz reklamowy pozbawiony jest osobistej nachalności, czego nie można powiedzieć na przykład o reklamach telewizyjnych. Reklama zewnętrzna ma taki cel, aby odbiorca czuł, iż nie jest atakowany treścią marketingową. Trzeba przyznać, iż ten cel z reguły jest spełniany z powodzeniem.
Najpopularniejszym miejscem, gdzie można spotkać reklamy zewnętrznej są ruchliwe ciągi komunikacyjne https://www.pb-reklama.pl/oferta/litery-i-formy-przestrzenne/, które mają bardzo dużą liczbę przechodzących bądź przejeżdżających ludzi. W tym celu idealne nadają się pobocza autostrad, duże ulice oraz chodniki.
Reklama zewnętrzna a polskie przepisy prawne
Reklama zewnętrzna występuje pojawia się w przestrzeni publicznej. Z tego względu jej umieszczanie musi być zgodne z przepisami polskiego prawa. Czy każda osoba upoważniona jest do umieszczania swoich reklam zewnętrznych w dowolnie przez siebie wybranym miejscu? Absolutnie nie. Reklama zewnętrzna oraz możliwości jej stosowania bardzo dokładnie reguluje prawo. Każdy nośnik reklamy zewnętrznej musi spełniać szereg norm wynikających z prawa budowlanego. Musi być także zastosowane poczucie estetyki, architektoniczny ład oraz bezpieczne warunki przestrzenne podczas montowania reklamy zewnętrznej przy drodze. Jest to uwarunkowane przede wszystkim tym, aby reklama zewnętrzna nie powodowała zasłaniania widoczności kierowcom ani nie odwracała ich wzroku od tego, co aktualnie dzieje się na drodze.

Reklama zewnętrzna musi być również zgodna z wymogami dotyczącymi dozwolonych treści. W reklamie zewnętrznej całkowicie zabronione jest publikowanie elementów, które dyskryminował by jakąkolwiek grupę na tyle płciowym, wyznaniowym, rasowym. Nie może ona również nawoływać do nienawiści, przemocy, szeroko rozumianego szowinizmu i nacjonalizmu. Treść reklamy zewnętrznej nie powinna także wzbudzać wśród odbiorców lęku bądź strachu.
W polskim prawie istnieje również bardzo istotny zapis, który mówi o tym, iż treść reklamy nie może zawierać zapisów, które wprowadzały konsumenta w błąd. Nie mogą tam być również zawarte kłamstwa ani nieścisłości. Reklama zewnętrzna nie może także być umieszczana na budynkach zabytkowych. Przepisy prawne bardzo dokładnie określają również odległość, która dzieli reklamę zewnętrzną od rozmaitych typów obiektów. Mowa tutaj o cmentarzach czy miejscach pamięci narodowej.
Najlepsze drukarnie:
-
- Wrocław drukarnia cyfrowa https://webadruk.pl/produkty/druk-cyfrowy-wieloformatowy
- druk ulotek Wrocław https://webadruk.pl/produkty/wizytowki-foldery-ulotki-plakaty
- Wrocław oklejanie szyb https://webadruk.pl/produkty/grafika-na-witrynach
Najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej
Zdecydowanie największym atutem reklamy zewnętrznej jest fakt, iż tego typu reklama może być skierowana do bardzo szerokiego grona rozmaitych odbiorów. Jest to przekaz masowy. Im bardziej uczęszczane jest miejsce, w którym pojawia się reklama zewnętrzna, tym wyższa jest jej skuteczność. Warto wiedzieć, iż technika marketingowa reklamy zewnętrznej może docierać w zasadzie do każdej grupy docelowej. Nie dzieli ona konsumentów na wiek, płeć, miejsce urodzenia, zawód czy zainteresowania.
Reklama zewnętrzna to niezwykle skuteczny rodzaj reklamy, który w bardzo dużym stopniu odpowiada za budowanie świadomości marki wśród klientów. W regularny sposób wysyła bodźce do konsumenta oraz oddziałuje w perspektywie długoterminowej. W stosunku do osiągniętych rezultatów, koszt reklamy zewnętrznej jest naprawdę bardzo niski.
Wady reklamy zewnętrznej

Każda forma reklamy ma zarówno swoje atuty, jak i wady. Nie inaczej jest w przypadku reklamy zewnętrznej. Mimo tego, iż reklama zewnętrzna odnosi zamierzone skutki, ma bardzo wielu przeciwników. Największy niepokój budzi przede wszystkim fakt, iż bardzo mocno wtapia się w przestrzeń oraz otoczenie, co wiele osób uważa za psucie miejskiego krajobrazu. Wielu konsumentów podkreśla również ogromną powszechność tego typu praktyk marketingowych. Aby reklama zewnętrzna nie wzbudza niepokoju oraz sprzeciwu, musi być odpowiednio zaprojektowana przez profesjonalistów.
Reklamy świetlne, przede wszystkim infoscreeny, mogą być również bardzo uciążliwe w godzinach nocnych dla mieszkańców bloków, którzy z okna widzą świecące elementy tego typu reklamy. Wszystkie osoby odpowiadające za rozmieszczanie reklam zewnętrznych powinni do swoich obowiązków podchodzić w sposób odpowiedzialny. Lokalizacja reklamy zewnętrznej powinna być dobrze przemyślana, aby nie wzbudzała wśród potencjalnych klientów negatywnych emocji.